DELE det vi har fått

I den femte og siste delen av kurset har vi kommet til Jesu siste dager i Jerusalem, Matt.26-28. Vi møter Jesus der Han deler alt Han er og har – han gir sitt liv for oss. Konsekvensen av Guds kjærlighet er at han gir, han deler. Kontinuerlig – av sitt liv, av sin nåde, av sin kraft av sin fred. Så utfordres vi som mottakere av Guds gode gaver til å gi videre. Vilje og evne til å dele, være raus, se andres behov, gi så det virkelig monner er noe av fokuset i denne delen. Og det treffer oss midt i magen, fordi vi lever i et av verdens rikeste land, med materielle goder i overflod. I Norge har vi alt, men det er også alt vi har. For er det egentlig i materiell rikdom og nytelse at vi finner livet og lykken? Guds Ord forteller oss noe annet.



Og i denne siste delen av kurset utfordres du til å dele av det du har, din tid og dine penger, til å dele med dem som lider og bære andres byrder. I denne delen henter vi inspirasjon fra den sosiale rettferdighets-tradisjonen i kirken – som har vektlagt Jesu fokus på å møte menneskets fysiske behov, menneskerettigheter, skaperverket, og de som lider i verden.

Det viktigste vi har fått å dele inn i denne verden er likevel de gode nyhetene om at alle mennesker er elsket av Gud og kan få evig liv gjennom hans Sønn, Jesus. Formidler du dette til andre gjennom ditt liv, din hverdag? I denne kursdelen vil vi ha stort fokus på å dele evangeliet, dele av egne er faringer, dele der du bor og helt til jordens ender. Alle som er Guds barn har fått et oppdrag – som hele Matteusevangeliget avslutter med: Gå ut og gjør alle folkeslag til mine disipler. Og sammen med oppdraget får du et fantastisk løfte: Og se jeg er med deg alle dager inntil verdens ende.

Her avslutter vi også kurset – med disippeloppdraget og løftet om Guds nærvær, kraft og hjelp hver eneste dag. Disse to er aldri skilt fra hverandre. Den Gud kaller, den utruster Han. Og når kurset er ved veis ende håper vi du opplever at du er både kalt og utrustet til et liv i Hans tjeneste.



Velkommen 40 dager er et praktisk kurs om Jesus Kristus.

Logg inn

Mistet passordet ditt?